Welpen

Opkomsttijd: maandag 18:30 – 20:00
E-mail: [email protected]

Samen met de figuren uit het Jungleboek beleven de welpen iedere week spannende en grappige avonturen. Door de thematische aankleding van de spelletjes en andere activiteiten worden ze gestimuleerd om hun fantasie te gebruiken en dit draagt bij aan hun ontwikkeling. Dit alles gebeurt onder leiding van deskundige vrijwilligers.

Binnen de groep leren ze spelenderwijs om samen te werken en ontwikkelen ze hun zelfvertrouwen. Hierbij spelen onder meer vriendelijkheid, eerlijkheid, doorzettingsvermogen en goed zorgen voor de natuur een belangrijke rol, maar plezier staat altijd voorop. Naarmate de welpen opgroeien krijgen ze de kans om steeds wat meer verantwoordelijkheid op zich te nemen en de leiding te helpen. Ook kunnen ze hun interesses en vaardigheden verder ontplooien door allerlei insignes te verdienen. Zo worden ze op een leuke manier uitgedaagd om te ontdekken wat ze zelf allemaal kunnen en hoe je samen met anderen nog meer kunt bereiken, en kunnen ze in een veilige omgeving doorgroeien naar de volgende speltak, de scouts.