Scouts

Opkomsttijd: donderdag 19:00 – 21:00
E-mail: [email protected]

De scouts beleven samen uitdagende avonturen waarbij heel wat wordt afgelachen. Samen met hun vrienden en vriendinnen doen ze leuke activiteiten waar je ook nog eens wat van leert. Door bijvoorbeeld te leren knopen en samen een keuken te pionieren, op zomerkamp te gaan, een eigen kampvuurtje te stoken of met een klein groepje een lange wandeltocht te lopen, ontdekken ze stap voor stap de wereld om zich heen.

Scouts zijn niet meer bezig met het spelen in een thema, zoals de bevers en de welpen. Bij de scouts ligt de focus op het ontwikkelen van hun praktische kennis en vaardigheden. Naast samenwerking en elkaar helpen, is het ook belangrijk dat scouts, met hulp van hun leiding, zelf taken leren organiseren en uitvoeren. In de avonturen die ze samen beleven verleggen ze ieder in hun eigen tempo hun grenzen. Daarbij ontdekken ze dat ze veel van elkaar kunnen leren, maar ook dat ze zelf talenten hebben die ze mogen ontwikkelen. Op deze manier worden ze steeds wat zelfstandiger en worden ze voorbereid op de volgende speltak, de explorers, waar ze echt zelf activiteiten gaan organiseren. Zo blijven scouts zich steeds verder ontwikkelen op hun weg naar volwassenheid.